Przeciwutleniacze i lecznicze właściwości soku z buraka

Przeciwutleniacze
czne badania przeprowadzane w ostatnich latach wykazały, że wiele chorób degeneracyjnych jest bezpośrednim efektem

utleniającego działania tlenu. Tlen, bez którego nie ma życia, może być także szkodliwy, atakując w toksycznej postaci nasze komórki. Jak dotąd naukowcy znaleźli związek destrukcyjnych reakcji utleniających z powstawaniem co najmniej sześćdziesięciu różnych chorób, uważanych dotąd za nieuleczalne, a także z procesem starzenia się. Toksyczne cząstki tlenu, zwane utleniaczami lub oksydantami atakują komórki naszego organizmu, wnikają do ich wnętrza przez uszkodzone błony komórkowe, podporządkowują sobie materiał genetyczny, powodują jełczenie tłuszczów i w końcu skazują komórki na powolną śmierć. Proces ten trwa latami, jest bezbolesny i niezauważalny do chwili, gdy nie wystąpią objawy chorobowe – stany zapalne, zaburzenia wzroku, bóle, nowotwory.

Utleniacze mogą występować w różnych formach. Najbardziej znane są tzw. wolne rodniki.

Wolne rodniki powstają w organizmie w wyniku reakcji metabolicznych, a zwłaszcza w procesie spalania wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Mogą również pochodzić z zewnątrz, ze skażonego powietrza (toksyny przemysłowe, pestycydy, dym z papierosów), występują w
zjonizowanym powietrzu, wysoko przetworzonej lub zepsutej żywności, lekach itp.

Wolne rodniki tworzą się w wielu produktach spożywczych jak: wyroby cukiernicze o długich terminach przydatności do spożycia, produkty mięsne i roślinne. Dotyczy to szczególnie tłuszczów zawierających wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które bardzo łatwo ulegają utlenieniu. Najwięcej tych kwasów zawiera olej kukurydziany i słonecznikowy a najmniej oliwa z oliwek i olej lniany. W produktach smażonych lub długo przechowywanych, tłuszcze ulegają szybkiemu utlenieniu i pokarmy te zawierają bardzo dużo wolnych rodników
Jakie szkody mogą spowodować utleniacze mogą powodować przemianę cholesterolu LDL w toksyczną postać, która może blokować światło tętnic, mogą atakować materiał genetyczny komórki, powodując mutacje, co może prowadzić do powstania nowotworów, mogą uszkadzać komórki w gałce ocznej, sprzyjając powstaniu zaćmy i zmianom zwyrodnieniowym plamki żółtej, mogą doprowadzić do wzrostu ciśnienia tętniczego krwi, mogą powodować uszkodzenia tkanki nerwowej, zwiększając możliwość wystąpienia różnych schorzeń, mogą nasilać zmiany zapalne, pogarszając dolegliwości w chorobach reumatycznych i astmie, mogą uszkadzać nasienie, prowadząc do bezpłodności i zwiększając ryzyko wystąpienia wad wrodzonych.
Skąd wziąć najlepsze przeciwutleniacze Wybierając owoce i warzywa szukaj tych w kolorach tęczy (fioletowe, czerwone, pomarańczowe, żółte, zielone), a zwłaszcza tych najbardziej nasyconych kolorem, im ciemniejsze , tym więcej przeciwutleniaczy.
Wybieraj owoce i warzywa świeże lub mrożone, które zawierają więcej przeciwutleniaczy niż konserwowne czy gotowane.

Najwięcej przeciwutleniaczy spożyjesz jedząc:

Jagody, jeżyny, śliwki (także suszone), truskawki, wiśnie, maliny, rodzynki,

Czerwone winogrona (nie białe czy zielone),

Czerwoną i żółtą cebulę (nie białą),

Kapustę, kalafior, brokuły – surowe lub lekko podgotowane,

Surowy czosnek,

Oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia,

Czerwonego grejpfruta (lepszy niż żółty),

Całe owoce (lepsze niż sok),

Jeśli soki, to świeże, a nie z kartonu czy puszki,

Marchew, dynię.
http://www.cyberbaba.pl/skladniki-odzywcze/1689-przeciwutleniacze

—-

Lecznicze soki z buraka

Sok z buraka zawiera właściwą proporcję sodu i wapnia, co ma olbrzymie znaczenie przy nadciśnieniu krwi i zakłóceniach pracy serca. Działa on także oczyszczająco na wątrobę, nerki i pęcherzyk żółciowy. Może jednak wywołać mdłości i zawroty głowy. Aby tego uniknąć należy powoli przyzwyczajać organizm do większej dawki i pić go w mieszance, z przewagą soku z marchwi, stopniowo zwiększając proporcje obu składników na korzyść soku z buraka. Przed wypiciem sok trzeba odstawić nawet na 24 godziny do lodówki i koniecznie zdjąć z niego pianę, która powstaje podczas odwirowywania w sokowirówce.

Białaczka
300 g czerwonych buraków, 100 g marchwi, 100 g selera, 1 ziemniak wielkości jajka i 30 g rzepy lub rzodkiewki włożyć do sokowirówki i odwirować sok. Następnie przecedzić go przez gęste sitko, tak żeby nie pozostał w nim żaden osad. Sok należy pić powoli, przetrzymując go nieco w ustach.

http://www.cyberbaba.pl/produkty-spozywcze/131-warzywa/1522-burak-czerwony-na-watrobe?start=3

About these ads

14 thoughts on “Przeciwutleniacze i lecznicze właściwości soku z buraka

  1. Na miłość boską! – nie wirować soków. W czasie wirowania następuje jonizacja dodatnia, która całkowicie redukuje wartość leczniczą soków. Używać wyciskarek, ceramicznych, nie metalowych. Patrz: dieta dr-a Gersona.

  2. A ja wprowadziłam do swojej diety napój funkcjonalny Monavie, który w składzie ma 19 owoców z najważniejszym -jagodą acaji z Amazonii-potężnym antyoksydantem.

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s